Foto: Stockfoto 123RF

Adverteren in nieuwsmedia ondergewaardeerd

De geschiktheid van nieuwsmedia voor reclamecampagnes wordt door de huidige generatie marketeers onderschat. Nieuwsmedia blijken in tegenstelling tot de heersende perceptie te behoren tot de top-3 van meest geschikte advertentiedragers.

Dat blijkt uit analyses die Professor Mark Ritson maakte van grootschalig onderzoek van Ebiquity. Ook radio en magazines worden niet volledig op waarde geschat. Dagbladen kunnen vooral het verschil maken als het gaat om ROI van adverteren en een goede breinpositie van merken.

Het Ebiquity-onderzoek in opdracht van het Britse Radiocenter is opmerkelijk grootschalig en diepgaand. In de studie zijn vele topadverteerders aan de tand gevoeld en meer dan 75 advertentiestudies onder de loep genomen.

De adverteerders blijken de mediakanalen vooral te selecteren op vier criteria: de opties voor targeting, ROI, emotieoverdracht en breinpositie. Ten onrechte hebben nieuwsmedia, magazines en radio een lage rangorde onder adverteerders. Het imago van social networks is daarentegen te positief ten opzichte van de werkelijke performance van dit kanaal.

Lees verder op NDP Nieuwsmedia: www.ndpnieuwsmedia.nl/2018/03/09/adverteren-nieuwsmedia-ondergewaardeerd/

reageer als eerste
Meer berichten