Afbeelding
Foto: Stockfoto 123RF

Populariteit Facebook in Nederland blijft afnemen

Algemeen

Facebook is nog steeds populariteit in Nederland aan het verliezen. Telecompaper maakt namelijk bekend dat het aantal installaties van de Facebook-app met 1,1 miljoen is gedaald.

Tussen Q4 2017 en Q3 2018 is de penetratie van de Facebook-app op Nederlandse smartphones met 1,1 miljoen installaties gedaald, zo blijkt uit het Dutch Apps Market rapport. Begin 2017 stond de app nog bij zo'n 74 procent van alle Nederlanders op de smartphone geïnstalleerd. Inmiddels is dit nog maar zo'n 68 procent.

Datzelfde geldt overigens ook voor Facebook Messenger. Met een afname van ruim 850.000 installaties is ook het gebruik van Facebook Messenger flink afgenomen in diezelfde periode (van 62 procent naar 56 procent).

De jeugd van tegenwoordig heeft geen Facebook meer nodig. Die vermaken zich prima op andere platformen. En daarnaast heeft Facebook het afgelopen jaar ook flink onder vuur gelegen. En dan met name door het grote datalek rondom Cambridge Analytics. In Nederland gevolgd door een oproep van Lubach om te stoppen met Facebook. In eerste instantie leek de impact op het Facebook gebruik allemaal wel mee te vallen. Maar de cijfers die nu naar buiten komen laten toch wat anders zien.

Lees verder op DutchCowboys: www.dutchcowboys.nl/mobile/populariteit-facebook-in-nederland-blijft-afnemen