Afbeelding

Arcis neemt Axender over

Algemeen

Beheermaatschappij Arcis heeft Axender overgenomen, één van de leidende organisaties voor huis-aan-huis verspreiding in Nederland. Nadat Arcis recent Spotta al had overgenomen, is dit een belangrijke stap om de continuïteit in kwalitatieve huis–aan-huis verspreiding te waarborgen. De nieuwe organisatie gaat onder de naam Spotta verder. Het nieuwe bedrijf staat garant voor de bezorging aan wekelijks 5,7 miljoen huishoudens.

Het medialandschap verandert sterk. Advertenties in reclamefolders en weekbladen staan door digitalisering en de komst van de JA-JA sticker onder druk. Het samenvoegen van de bedrijven was noodzakelijk om de continuïteit te garanderen. Bij de integratie van de twee bedrijven staan continuïteit, duurzaamheid, kwaliteit en het verhogen van bereik en efficiency voorop. Aandeelhouders willen zowel fysieke als digitale producten doorontwikkelen. Duurzaamheid speelt bij alles een belangrijke rol. De komende tijd zal er geïnvesteerd worden in het vervaardigen van het plastic vrij verpakken van de folderpakketten.

Directie
De nieuwe directie zal gaan bestaan uit CEO Yme Pasma (voormalig directeur Spotta), Thomas Hopman (commercieel directeur, afkomstig uit de Axender organisatie) en Ron Paulissen (operationeel directeur, afkomstig uit de Spotta organisatie).

Thomas Hopman: “Deze overname waarborgt de continuïteit voor onze klanten. Wij kunnen nu verder met het optimaliseren van het grootste bereik voor reclamefolders en weekbladen en werken aan een duurzame toekomst voor de nieuwe organisatie”.

Over Arcis
Arcis is een consortium dat gelooft in de toekomst van print en heeft een lange termijn commitment ten aanzien van van huis-aan-huis verspreiding. Met de overname treedt aandeelhouder Axender Holding toe tot het consortium dat daarmee uit vier partijen bestaat: Beheermaatschappij Em. de Jong, Print Nerds (print.com), Shatho Beheer en Axender Holding.