Afbeelding
Foto: Rick den Besten

Aanmoedigingsprijs online 2022 voor Uitgeverij Kijk op Bodegraven-Reeuwijk

Algemeen NNP-verenigingsnieuws

Dit jaar is er op de NNP-dag ook weer een Aanmoedigingsprijs online’ uitgereikt. De winnaar werd de serie ‘Jumbo Voetbal Challenge’ door Uitgeverij Kijk op Bodegraven-Reeuwijk. 

De jury:

‘Een goed idee begint met een sterk concept. Met deze vermakelijke reeks video’s heeft Kijk op Bodegraven-Reeuwijk dat meer dan waargemaakt. Dankzij het vrij eenvoudige wedstrijdelement zijn het zeer toegankelijke, hippe video’s geworden dat een brede doelgroep aanspreekt, zowel jong en oud. Kortom, ontzettend leuk om op deze manier lokale mensen en organisaties met elkaar te verbinden.’

‘Qua uitvoering zit het allemaal picobello in elkaar. Je kunt merken dat er achter de schermen een redelijk budget beschikbaar was, en dat komt het professioneel ogende eindresultaat alleen maar ten goede. Het moet behoorlijk wat regelwerk zijn geweest om van iedere club geschikte deelnemers gevonden te krijgen.’

‘Het camerawerk en de energieke montage zijn goed in balans. Door de keuze om iedere video maximaal 3 minuten te laten duren voelt geen enkele aflevering te lang. De energieke muziek, geluidseffecten en strakke vormgeving vloeien mooi in elkaar over. Ook petje af voor presentator Bjorn Remmerswaal. Hij komt professioneel over, zonder de focus te verliezen op de challenge en weet zijn gasten voor de camera op hun gemak te stellen.’

‘De artikelen en interviews die online, op social media en in kranten verschenen zijn een rijke aanvulling. Het geeft de kijker/lezer meer achtergrondinformatie over lokale spelers, sponsoren en andere betrokkenen. Gefeliciteerd met de prijs, klasse werk en ga zo door!’

De jury stelde zich bij de beoordeling van de inzendingen de vraag hoe je in deze moderne tijd een publiek wilt bereiken. Je kunt bijvoorbeeld gaan vloggen, een podcast maken, livestreamen of je kunt mensen digitaal interviewen.

Maar het hoofddoel blijft eigenlijk altijd hetzelfde: dat je mensen in je verhaal wilt meenemen. Verhalen die op een persoonlijke wijze worden gedeeld zijn daarom steeds populairder, in iedere regio.

Om in aanmerking te komen voor de aanmoedigingsprijs online moesten de video’s te zien zijn geweest op de website van kranten, waarvan de uitgever bij de NNP is aangesloten. Belangrijke voorwaarde was dat de ingezonden filmpjes door een medewerker of freelancer van de betreffende uitgeverij waren gemaakt.

De andere inzendingen waren:

Koningsdag 2021 - Kontakt Mediapartners
Ook Koningsdag 2021 was, net als vorig jaar, vanwege de coronamaatregelen anders dan anders. Toch werd er in de Alblasserwaard een feestje van gemaakt.

Trots op de Boer - Kontakt Mediapartners
Ter promotie van het magazine ‘Trots op de boer’ werd besloten om een video te maken. En niet zomaar een video, maar een heuse ‘titelsong’! Alles werd door Kontakt Mediapartners in eigen beheer gedaan, dus ook het camerawerk en de videomontage.

Niks aan de Zeis Koningsdag - Kontakt Mediapartners
De boerenrockband Niks aan de Zeis, razend populair in eigen streek, toerde dinsdag 27 april 2021 door een deel van de Alblasserwaard. Niks aan de Zeis startte in Brandwijk en eindigde met een slotoptreden op de Vuilendam.