Afbeelding
Foto: Geurt Mouthaan

Aanmoedigingsprijs online voor ‘Kerst in je eendje’ door Kontakt Mediapartners

Algemeen NNP-verenigingsnieuws

KAMERIK • De online-aanmoedigingsprijs is op de NNP-dag in Kamerik uitgereikt aan Kontakt Mediapartners voor de actie ‘Kerst in je Eendje’.

Volgens de jury ‘ontdekken steeds meer media de kracht en inzet van digitale tools om hun lezers, kijkers en luisteraars op een onderscheidende manier te bereiken. Vlogs, podcasts, livestreams en smartphone interviews zijn heel populair en toegankelijk om te maken. Maar het belangrijkste blijft toch: dat je mensen in je verhaal meeneemt. Dit kan leiden tot een grotere betrokkenheid van het publiek en het kan helpen om de lokale gemeenschap te informeren, te verbinden en te versterken. Om in aanmerking te komen voor de aanmoedigingsprijs online moesten de media-uitingen te zien zijn geweest op de website van kranten, waarvan de uitgever bij de NNP is aangesloten. Belangrijke voorwaarde was dat de ingezonden video’s door een medewerker of freelancer van de betreffende uitgeverij waren gemaakt’.

Uit het juryrapport:
De actie ‘Kerst in je eendje’ van Kontakt Mediapartners heeft de prijs gewonnen vanwege de creatieve en originele manier waarop ze een belangrijk maatschappelijk probleem hebben aangepakt. De actie richtte zich op het verminderen van eenzaamheid tijdens de kerstperiode, wat voor veel mensen extra moeilijk kan zijn. Door samen te werken met lokale ondernemers hebben ze op een bijzondere wijze aandacht besteed aan dit onderwerp.

De video’s waren kort maar krachtig, en de verborgen woordenpuzzel in de video’s zorgde voor interactie en betrokkenheid van de kijker. Door de persoonlijke kerstwensen van ondernemers in een oldtimer eendje te tonen, lieten ze vooral veel emotie en warmte zien.

Het kerstontbijt dat door Stichting Welzijn werd verzorgd en ontzettend werd gewaardeerd door de mensen is tevens een mooi gebaar in deze moeizame periode. Kortom, een geslaagd concept en een eveneens succesvolle uitvoering. Gefeliciteerd met de prijs, ga zo door!

Eenzaamheid is voor veel mensen extra voelbaar met kerst. Daarom maakten Kontakt Mediapartners samen met talloze lokale ondernemers, hartverwarmende kerstvideo’s in een oldtimer eendje. De kijker/lezer kon in de video’s verborgen woorden zoeken om daarmee een puzzel op te lossen.

https://kmp.nl/kerst-in-je-eendje-alblas/

https://kmp.nl/kerst-in-je-eendje-vij

https://kmp.nl/kerst-in-je-eendje-tiel


 Foto: Geurt Mouthaan

De andere inzendingen:

Van Gent Finaleweken 2022 - BDUmedia
De sportredactie van Ede Stad, De Rijnpost en RegiosportVeenendaal.nl organiseren sinds 2011 het multimediale sportproject Van Gent Finaleweken van Ede Stad, waarin sportploegen in de laatste fase van hun competities extra intensief worden gevolgd. Dit wordt gedaan in tekst, foto en video.

IJ! - Kontakt Mediapartners
Om het nieuwe glossy magazine IJ! te promoten maakte Sandra de Leeuw een video, samen met media-adviseur Bastine Neven. Deze is online gedeeld op social media en op de websites.

Afbeelding